Назад
Практичний семінар “На шляху до інклюзії” до Дня вчителя

Напередодні Дня вчителя, 6 жовтня, у Premier Hotel Rus відбувся практичний семінар «На шляху до інклюзії», зібравши близько 100 представників загальних і спеціальних закладів середньої та дошкільної освіти для роботи з дітьми з особиливими освітніми потребами, зокрема дітьми з аутизмом. Захід організовано Асоціацією CHILD.UA та інформаційним порталом AUTISM.UA в рамках програми з підвищення обізнаності з питань аутизму AUTISM AWARENESS UKRAINE.

«Працювати з дітьми з особливими освітніми потребами, а тим більше навчати, завдання не просте, але дуже важливе для майбутнього, адже ми тільки починаємо шлях до інклюзивної освіти. Проводячі такі інформаційні заходи, ми прагнемо донести корисну інформацію до вчителів, які намагаються створити дружнє середовище у школі, щоб ці діти мали рівні можливості та були інтегровані в суспільство», – розповіла президент Асоціації CHILD.UA Євгенія Тимошенко.

Катерина Бояршинова, практикуючий психолог експертного рівня, та президент Незалежної асоціації психологів,  зазначила, що інформування суспільства про існування людей із вадами психічного здоров’я — перший крок у подоланні стигматизації. «Кожна дитина має особливі освітні потреби. Технології, що допомагають дітям з певними вадами, так само добре працюють на загал. Маю надію, що інклюзія в освіті запрацює. Таке сподівання живить кількість вмотивованих фахівців, які не жаліють вільного часу на удосконалення власних компетенцій на подібних освітніх заходах», – підсумувала вона.

На семінарі говорили про соціальну інклюзію, особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами та створення безперешкодного освітнього середовища. Серед спікерів – практичні психологи та педагоги, а також розробники іноваційних навчальних та корекційних методик.

«Соціальна інклюзія – це норма цивілізованого світу, але щоб впровадити її цінності та принципи в Україні нам доводиться «нарізати» її на частини, наче багатошаровий пиріг. Відтак ми говоримо про освітню інклюзію дітей з особливими освітніми потребами, інклюзію дітей з інституцій тощо. І сьогодні підготовка усіх зацікавлених сторон – вчителів, батьків, самих дітей, адміністрації шкіл, працівників ІРЦ тощо – може бути ефективною лише у разі, якщо ми не тільки навчаємо тому, що робити і як, але не забуваємо про те, чому ми це робимо та заради чого», – зазначила Ольга Байдарова, кандидат психологічних наук, менеджер з розвитку МГО «Міжнародний центр розвитку і лідерства».

Тетяна Скрипник, професор Київського університету ім. Грінченка, Голова Ради ГО «Маленький принц», у своєму виступі розкрила шляхи створення сучасного, привабливого для всіх, розвивального освітнього середовища, з опорою на інноваційну стратегію «Класний менеджмент». «Середовище має бути яскравим, привабливим, і при цьому – особистісним, змінним, спрямованим на пізнавальний та соціальний розвиток. Учні мають стати творцями освітнього середовища разом з вчителем та за безпосередньої участі батьків» – акцентавала Тетяна Скрипник.

Ірина Сергієнко, директор з розвитку Фонду «Дитина з майбутнім» відмітила, що «Люди навколо особливої дитини теж є частиною інклюзивної середовища. Їх добре ставлення до такої дитини дуже важливе. Якщо люди навколо доброзичливі, то і фізична адаптація до навколишнього середовища не змусить себе чекати».

Тетяна Скрипник, дитячий лікар-психіатр вищої категорії, голова Експертної ради Незалежної асоціації психологів навела приклади реальних клінічних випадків зі своєї практики та зазначила: «Участь лікаря-психіатра — важлива складова комплексної допомоги дитині, яка має вади психічного здоров’я. Така участь корисна при визначенні «зони найближчого розвитку» дитини, визначенні рівня можливостей, які зумовлені фізіологічно, і стане у нагоді при формуванні індивідуального плану навчання дитини».

Анна Усатенко, практикуючий психолог та керівник видавничого проекту «ДивоГра» розповіла, як застосовувати у навчанні засоби альтернативної комуникації, зокрема піктограми. Завдяки використанню книжок з піктограмами, діти з особливими освітніми потребами, які мають труднощі з читанням або навчанням, мають можливість здобувати нові навички та долучитися до світу літератури в цілому.

Анна Соловйова, співзасновник компанії HumanIT  презентувала результати  реалізації технологічного проекту з діагностування та соціальної адаптації дітей із розладами аутистичного спектру. Розроблений командою проекту інноваційний додаток Odry_VR, дозволяє проходити коррекційну терапію вдома під віддаленим наглядом практикуючого фахівця.

Організатори дякують партнерам – Premier Hotels & Resorts, LoraShen, Yarych, Coca-Cola Beverages Ukraine за постійну підтримку соціально важливих заходів, а також медіа-партнерам UAinfo, INTV, Марс ТВ та «Всеосвіта» за висвітлення події.

  Довідка:

Асоціація CHILD.UA – об’єднання міжнародних та всеукраїнських громадських організацій, які допомагають дітям соціально незахищених категорій. Програми організації щорічно охоплюють понад 3 000 дітей. Детальніше www.iasp.org.ua

AUTISM AWARENESS UKRAINE – програма з підвищення обізнаності з питань аутизму Асоціації CHILD.UA. Мета програми – формування в ураїнському суспільстві толерантного ставленя до людей з розладами аутистичного спектру. В рамках програми проводяться  інформаційні та навчальні заходи, кампанії соціальної реклами та медіа-проекти.

AUTISM.UA – інформаційний портал для підтримки батьків та фахівців, які працюють з дітьми з розладами аутистичного спектру. Портал містить корисні матеріали та новини, можливість пошуку спеціалізованих послуг, отримання безкоштовних консультацій експертів та тестування.

????????????????????????????????????  ????????????????????????????????????  ????????????????????????????????????

????????????????????????????????????   IMG_7707  IMG_7727

 

Разом ми змінюємо життя дітей на краще!
Підтримати